מועדון רכיבת אופניים

משתתפים הנכונים לאתגר ספורטיבי, צוות מחויב של מתנדבים ומגוון רחב של סוגי אופניים יוצרים יחד את מועדון רכיבת האופניים של כוונים.

משתתפים הנכונים לאתגר ספורטיבי, צוות מחויב של מתנדבים ומגוון רחב של סוגי אופניים יוצרים יחד את מועדון רכיבת האופניים של כוונים. הקשר המתמשך עם המתנדבים מחזק את המיומנויות הבינאישיות של המשתתפים ומזמן פעילות אישית וקבוצתית. הרכיבה משפרת את הכושר והמסוגלות של כל המשתתפים. הפעילות באוויר הפתוח ובמפגש מעל מושב האופניים בגובה העיניים, מטעינה את המשתתפים בכוחות חדשים. התוכנית מיועדת למשתתפי תוכניות כוונים ומתנדבים מרחבי האזור (כולל מתנדבים מחו"ל של עמותת כוונים).

מטרות התוכנית:

  1. חיזוק גופני ושמירה על טווחי תנועה, שיפור שווי המשקל וסיבולת לב ריאה.
  2. יצירת הרגל של פעילות ספורטיבית והכנה לפנאי ספורטיבי בקהילה.
  3. גיבוש חברתי בין המשתתפים לבין עצמם ועם המתנדבים.
  4. שיפור תחושת המסוגלות והיכולת להתמיד ולהשתפר נוכח אתגרים שונים, כגון מזג אויר קשה.

דרכי פעולה:

הפעילות מתקיימת בנהריה על הטיילת לאורך החוף (משתתפי כנפיים בוגרים וצעירים) ובשדות יגור (חניכי "כו"ח הנוער" כבדי שמיעה וחרשים). הפעילות מתקיימת לאורך השנה וכוללת רכיבה שבועית ואירועי שיא עם שותפים של כוונים (חברת קימברלי קלארק) והשתתפות במפעלי רכיבה של ארגונים אחרים ("גלגלים של תקווה" של עמותת אתגרים, "ספיישל אולימפיקס" ועוד). בימים בהם מזג האוויר לא מאפשר רכיבה, נערכות סדנאות והדרכות למשתתפים.

תכניות נוספות

תוכנית בפריסה ארצית, המלווה את תהליך המעבר למגורים עצמאיים של אנשים עם מוגבלויות, הגרים בבית הוריהם או במסגרות חוץ-ביתיות ומעוניינים לחיות באופן עצמאי בקהילה. התוכנית מסייעת גם לאנשים אשר כבר גרים בקהילה אך מרגישים צורך בהתערבות מקצועית, ליווי, תיווך והכוונה.
ליווי צעירים וצעירות כבדי שמיעה וחרשים במסלול ההתנדבותי לקראת שירות משמעותי בצה"ל
המועדונית היא מקום מפגש חברתי, בו נערות ונערים רוכשים ומשפרים מיומנויות חברתיות וכישורי חיים. הפעילות במועדונית מעודדת לקיחת אחריות ועצמאות ותורמת ליכולות ניהול עצמי.
מרכז הכשרה תעסוקתית בחיפה הנותן מענה לכל מכינות כוונים בחיפה (כרמל צעירים, בוגרים, אל-מוסתקבל וכו"ח).
המתנדבות והמתנדבים לשירות לאומי מחויבים לקבל הכשרה קבוצתית בנוסף ללווי הפרטני. הכשרה זו מתקיימת בתדירות של יום בשבועיים ומועברת על-ידי רכזות שירות לאומי של עמותת כוונים, בשתי קבוצות.
מרכז הכשרה תעסוקתי- שיקומי מוגן, אשר הוקם בשיתוף פעולה עם עמותת כוכב הצפון.
דילוג לתוכן