כרמל צעירים

צעירים בגילאי 18-23 על הרצף האוטיסטי

תוכנית הכשרה מקיפה לחיים עצמאיים, בה צעירים בגילים 18-23 על הרצף האוטיסטי, תורמים לחברה במסגרת שירות לאומי-אזרחי או צבאי, מתנסים בחיים עצמאיים בדירות בקהילה (קומונות) ומתמודדים עם אתגרים משותפים. במשך השנתיים במכינה, המשתתפים מגבשים תפיסות ומפתחים יכולות המקדמות אותם לחיים עצמאיים בקהילה. 

שירות לאומי-אזרחי או צבאי

התנדבות לשירות לאומי או צבאי מהווה חלק מרכזי בהתבגרות בחברה הישראלית ומאפשרת למשתתפי התוכנית להפוך ממקבלי שירות לנותני שירות התורמים לחברה. בשירות הלאומי-אזרחי המתנדבים מקבלים לווי אישי ומעטפת קבוצתית תומכת ומכשירה. השירות מהווה "מעבדה תעסוקתית" לקראת השתלבות בשוק העבודה ומקנה זכויות זהות לאלו שמקבלים חיילים משוחררים.

קבוצה, תוכנית אישית, שגרת חיים

משתתפות ומשתתפי התוכנית מנהלים את שגרת חייהם בדירה באופן עצמאי במסגרת קבוצתית. כל שבוע מתקיימות שיחות דירה וסדנאות קבוצתיות המחזקות מיומנויות, תפיסות ועמדות המקדמות ניהול חיים עצמאיים בקהילה. קבוצת השווים תורמת לבניית מסוגלות אישית, גיבוש זהות בסביבה תומכת ושיפור מיומנויות חברתיות. המשתתפים אחראים להפיק אירועים קבוצתיים, כגון חגים, בילויים משותפים וטיולים. כל משתתף בונה בשיתוף הצוות תכנית אישית על פי רצונותיו האישיים. התוכנית דינמית וכוללת מטרות ויעדים מדידים ופעולות להשגתם. לכל משתתף/ת יש שיחה אישית לפחות פעם בשבוע עם המדריך/ה והדרכה ולווי בפעילויות שונות להשגת מטרותיו. בכל בוקר המשתתפים מתארגנים באופן עצמאי ויוצאים לשירות הלאומי-אזרחי או הצבאי. עם חזרתם לדירה, הצעירים מנהלים שגרת חיים הכוללת מטלות כמו קניות, בישול, ניקיון, כביסה, ניהול הפנאי ופתרון קונפליקטים שעולים בחיים המשותפים.

צוות

משתתפי המכינה מלווים ע"י צוות רב מקצועי, הכולל את מנהלת המכינה, מדריכות ומדריכים, עו"ס, מרפאה בעיסוק, אחות, תזונאית ופסיכולוג שיקומי. מאחורי צוות זה עומדת מערכת תומכת של אנשי מקצוע עם ניסיון חינוכי ושיקומי רב.

מיקום 

חיפה

מכינות נוספות

דילוג לתוכן